Recepty by Frodo :)

classic Klasický list Seznam threaded Témata
6 zpráv Volby
Odpovědět | Témata
Otevřít tento příspěvěk v zobrazení vlákno
|

Recepty by Frodo :)

Frodo
Ahojte :)
Veľmi sa v mydlách ešte nevyznám, ale urobil som si 3 mydielká, s ktorými sa chcem pochváliť :)
Keďže som v tom amatér, mydlá robím len po jednom, max.3 kusoch naraz takže si to budete musieť prepočítať na svoju váhu :).

Prvé mydlo bolo mydlo z olivového a slnečnicového oleja, s mliekom, cukrom a medom.
Držal som sa receptu od Evik na mydlo so srvátkou a medom. Recept som len mierne pozmenil.
Celý recept je tu : http://evikevik.blogspot.com/2012/05/ovsene-mydlo-so-srvatkou-medom.html .
Nebudem ho rozpisovať, poviem len, čo som zamenil. Použil som mlieko s lyžicou cukru (na 1 kus mydla asi 30 g mlieka). Namiesto kokosového oleja som použil slnečnicový, v rovnakom pomere ako je dané v recepte. Namiesto ovosu som použil ryžu (ak by som mal doma ovos tak by som to nemenil, :) ale ryža je aj tak fajn, pekné pení mydlo). EO som použil čokoládový, ktorý som našiel v šuflíku :D .
Proces zmydelňovania som nemenil a postupoval som podľa receptu.
Dosiahol som veľmi rýchlu stopu (asi som dal priveľa NaOH), asi po pol minúte miešania som dosiahol zmes hustú asi ako krupica. Aj hustejšiu :).
Mydlo som nalial do malých jednotlivých nádob, neskôr keď bolo mydlo hotové, som tie kúsky roztopil vo vodnom kúpeli a dal ich do jednej formičky s ryžou. Úprimne, neviem prečo som tak urobil, to sme my, chlapi, zazmätkoval som :)
Výsledok:

Čokoládový EO na želanie Evik:

Používam tieto oleje, kde boli kúpené, to neviem. Našiel som ich doma :)

Druhé mydlo bolo urobené takým istým spôsobom, len som doň pridal aj kakao, kávu a viac čokoládového EO.

Prvé mydlo veľmi nevonia, pení pekne (vďaka cukru) a je veľmi jemné na pokožku.