Kokosove mydlo tekute - problem rozpustit mydlovu hmotu

classic Klasický list Seznam threaded Témata
8 zpráv Volby
Odpovědět | Témata
Otevřít tento příspěvěk v zobrazení vlákno
|

Kokosove mydlo tekute - problem rozpustit mydlovu hmotu

vika07
Ahojte, vedel by mi niekto poradit? tento tyzden som prvykrat robila tekute mydlo, konkretne ten recept s kokosovym tekutym mydlom, ktory mala Evik na webe. Ale pouzila som len 500g kokosoveho oleja a KOH som si prepocitala, lebo som mala len 90% (142g) a H20 (302g). Tu som sa aj chcela opytat, Evik pisala ze dala 2x viac vody ako hydroxidu, ale ona pouzila 85%, takze mala som si aj ja tak prepocitat cize 142.2=284g?
Na zaciatku vsetko vyzeralo dobre. Lenze ked uz som mala rozpustit mydlo vo vode, tak sa to jednoducho nedalo. Skusala som viac technik. Najprv som odobrala mydlo a zaliala ho horucou vodou, potom som ho zaliala zimnou a spolu s mydlom som ho priviedla k varu a potom odstavila a nechala tak - lenze v oboch sa nic nedialo, citala som ze to chce cas... ale ked uz uz po miesani sa zacala hmota roztapat (+mnozstvo peny vzniklo) tak sa na povrchu zacal robit taky husty povlak, taka skrupina, ktoru ked som odobrala vznikala dalsia a dalsia... a po pol hodine bolo opat cele mydlo tuhe :/ potom som este vyskusala to dat do pomaleho hrnca, lenze tiez sa vela toho nezmenilo. Akurat ta skrupina sa netvorila, Nechala som to pomaly varit asi 4 hodiny ale v hrnci sa nic nedialo. Vedela som z toho odobrat trochu tekuteho ale vzdy mi ostala taka velka hmota :/ Myslim si ze by sa to malo roztopit cele nie? :) Skusala som ju rozmixovat aj rucnym ponornym mixerom ale vysledok rovnaky :/ Vedeli by ste mi povedat co som urobila zle, popripade mi poradit ako to mam roztopit? Pozerala som aj videa na youtube a vzdy to vyzera tak jednoducho, nevyzera ze by s tym niekto mal problem :) Trosku ma to zacalo pomaly odradzat, ale dufam ze robim len nejaku somarinu, ktora mi nenapadla :D Za kazdu odpoved Vam dakujem ;-)
Odpovědět | Témata
|